Thursday, March 27, 2014

Sheeebz


שירה גרופר (Sheeebz), מעצבת תכשיטי טכסטיל, נראתה לאחרונה ב"מרכז המעצבים", ירושליים. נעים להכיר:

מהיכן הגיע הרעיון של שילוב בדים בעיצוב תכשיטים?

"למדתי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון. סיימתי לפני כ-7 שניםמאז עבדתי מספר שנים כשכירה בחברה שמעצבת רהיטים מקרטון (מיחדוש), ובמקביל פיתחתי את הליין שלי, שלאט לאט הפך למותג  sheeebz הקיים כבר 4 שנים. תמיד הייתי מאד בעניין של בדים ואופנה. בלימודים אף לקחתי קורסים של עיצוב בדים וטקסטיל".




מה המקום שממנו את מתחברת למיחדוש בדים?

"גדלתי בבית שבו תמיד חונכתי למחזר עוד הרבה לפני שזה נהיה טרנדי ובמודעות החברתית בארץ. אני חושבת שהחינוך הזה והמעצבת התעשייתית שבי הביא את כל עניין השימשוב לפועל. אני בעצם יוצרת פריטים מחומרים חדשים אך חסרי ערך שאחרת היו נזרקים לפח. הבדים הם לא משומשים אלה שאריות מבדים חדשים שכבר אין בהם צורך, שאריות של גזרות מעצבי אופנה בעיקר".




מה התהליך שאת עוברת בהכנת תכשיט?  חומר מוביל לצורה? רעיון מוביל לחומר?

"אני תמיד מתחילה מהחומר. מתחילה לשחק איתו ולחוש אותו, לראות מה התכונות שלו ולמה הוא מסוגל, ומתוך החומר אני יוצרת את הפריטים - התכשיטים והאקססוריז שליאני נהנית לשחק עם הצבעים וכמעט אף פעם לא מייצרת את אותו שילוב של צבעים על פריטים, כמו הסרטים והמטפחות. אני נהנית כל פעם לעצב אותם באותו רגע לפי התחושה ולא להתחייב לשילוב צבעים מסוים. וזה יוצר ייחוד בכל מוצר שאחד לא דומה לשני. נדיר שתראי מישהי ברחוב שלובשת את אותו הסרט בשיער כמו שלך"





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...