Friday, February 27, 2015

סדנאות גן העיר - תכירו את לי-רון פז

שמחה להציג בפניכם את הפרוייקט החדש של הבלוג - סדנאות גן העיר. סדנאות יצירה בהן תתנסו במלאכת יד כלשהיא, ובסופה תצרו משהו תכליתי לכם או לביתכם.

בכל יום שני בחודשיים הקרובים (כי לכל פרוייקט צריך שתהיה נקודת כניסה ונקודת יציאה), הנהלת גן העיר ואני, שכבר שיתפנו פעולה בעבר בדיזיין לייב, מזמינים אתכם לקחת חלק ולהשתתף בסדנה כזו. אם אתם חשים כבר זמן מה שיש בכם צורך לעשות משהו עם הידיים, להתפנק לזמן קצר הרחק מהמסכים, ולחוות תחושה של סיפוק והצלחה, נראה לי שהגעתם למקום הנכון. מדובר בשלוש שעות נעימות של יצירה, ולאחריהן, תגיעו הביתה עם מוצר עיצובי ונחשק מעשה ידיכם להתפאר. פרטים על הסדנאות נמצאים כאן.



אפסייקליש ילווה כל סדנה כזו בפוסט מקדים על מנחה/ת הסדנה. הראשונה להתארח בפרוייקט הסדנאות היא לי-רון פז, אמנית אקולוגית, אותה פגשתי לפני כשנתיים (כאן). מדובר בצ'רמרית אמיתית, אימא לעילאי (6) ואלון (4), ובת זוג לדדי (איש חינוך ויד ימינה). חומר הגלם האהוב עליה הוא פנימיות. בתחילה פיסלה מהם סוסי נדנדה שילדים עפים עליהם. לאחר מכן עברה לחיות אחרות, סלי איחסון והפרוייקט החדש שלה הוא תיקים וכריות. אלו, ממוחדשים מבדי אוהלים ישנים.





שישי בבוקר, תפסתי את לי-רון בדרך ליום המשפחה, כדי שתענה על שאלון הסדנאות:

איך נולדו התיקים והכריות? בחודשים מאי עד ספטמבר אני נמצאת בארה"ב (בזמן זה אני מנהלת את תחום האמנות, במחנות הקיץ מטעם הסוכנות היהודית). שם, קורים לי דברים מדהימים ובעיקר יש לי זמן לחשוב ולחלום. באחד הימים הגעתי למסקנה שהשילוב של אוהל צבאי ופנימיות של רכבים הוא שילוב מושלם. הרי שניהם עוברים למעשה את אותו המסע, בחוץ, בשטח, חורשים את הארץ ושניהם מסיימים את תפקידם בפח. אז למה לא לחבר ביניהם?

התהליך קרה תוך ניסוי וטעייה במשך הרבה זמן. זה לא כל כך קל להשיג את החומר. כמו שהפנימיות עוברות שטיפה וניקיון כך גם היה צריך לעשות לאוהל. ריחות מעלים חוויות, רציתי לנטרל את החוויה ולהשאיר את החומר כחומר. תהליך הניקוי שלו בכלל לא היה קל, אך הצליח. אז, התחיל תהליך של עיצוב, תפירה וכו'... לאחר שסיימתי עם התיקים נשארו הרבה שאריות ומהם התחלתי לייצר כריות. כל תיק וכל כרית נראים שונה אחד מהשני כי כל אחד מהם עשוי מחלקים שונים של האוהל, וכל חלק דהה בשמש בצורה שונה בהתאם למיקומו

מה את הכי אוהבת בהנחית סדנאות? לפגוש אנשים
איזה פריט את הכי אוהבת בבית שלך? עלים מרותכים מברזל, שקיבלתי במתנה ותלויים אצלי על הקיר
שיפוץ בבית בקרוב? הלוואי
מה השלב הבא? חו"ל! למכור שם את המוצרים שלי
תרומה לקהילה? נוהגת לתרום מוצרים שלי למכירות פומביות של עמותות, כמו האגודה למחלמה בסרטן
צידה לדרך? "תנסי, במקרה הכי גרוע- תצליחי" משפט מבית אמא ואבא


סדנת אקוסל של לי-רון תתקיים ביום שני 09/03/15 19:00-22:00 בגן העיר בתל אביב.
לפרטים נוספים ולהרשמה, מוזמנים לכאן ולתפריט הסדנאות של גן העיר מוזמנים לכאן
לשאלות נוספות מוזמנים לשלוח אלי מייל  michal@upcyclish.com

.לסדנאות נוספות שהשתתפתי בהן מוזמנים לכאן ולכאן

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...